Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Nogle markeder klare sig meget bedre i udlandet end i Danmark, og derfor er man nogle gange nødt til at tage springet ud i den store verden. Det er klart der er mange flere penge at hente, hvis man kan ramme hele verden, i forhold til lille Danmark. Det er bare ikke så nemt at opnå success i udlandet, man skal være klog på de forskellige markeder, og have en god strategi som kan gøre man bryder ud.

Start med nabolandene

Det danske marked er et godt springbræt, til at teste sin virksomhed. Her kan du teste hvad der virker og hvad der ikke gør, på en mindre skala. Det er svært at starte med at markedsføre til hele verden, hvis du ikke ved hvad der fungere. Når man har indtaget Danmark, er det tid til at komme videre og øge mulighederne yderligere. Der er det smartest at kigge efter nabolandene. Man kender dem lidt, og man skal ikke rejse langt for at komme i kontakt, sprogene læner sig op af hinanden, og kulturene er ofte meget ens. Her får du mulighed for at teste, hvordan det er at bryde igennem i et land som ikke er Danmark. Dette vil måske være ligeså hårdt som da du byggede din virksomhed op fra nul. Men det er altså hvad det kræver at opnå success.

Digital markedsføring er vejen frem

Næsten alle lande er koblet op digitalt, og det er altså her du skal mestre din markedsføring. Det er svære at skabe nære relationer og kontakter som man kan læne sig opad i udlandet. Derfor skal du virkelig mestre den digitale markedsføring.

Oversætninger

Det kan godt være du bliver nødt til at investere i et samarbejde med et oversættelsesbureau. Det ser meget bedre ud, hvis dine tekster er skrevet på naturlig enegelsk, og det kan være svært for en med dansk som modersprog at tale “naturligt”, selvfølgelig kan alle danskere snakke og forstå engelsk. Men vi kommer aldrig helt til at lyde som om vi er fra et engelsktalende land.