Internettet ændrer vores kontaktmuligheder

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Vores verden bliver mere og mere digital. Vi kan stort set foretage os alting online i disse dage. Vi kan klare vores indkøb på Internettet og få leveret det hele til døren indenfor et par dage. Vores tøj og accessoires har vi købt online i mange år, så det er ikke noget nyt. Nogle af de ting vi skal vænne os til er, at man snart kan begynde at bestille en bedemand eller advokat online. Det er måske lidt mere makabre brancher, men det er der udviklingen tager os hen.

Testamente online

Vi får fra flere retninger påpeget, at det er vigtigt, at vi tager stilling til vores testamente. Hermed undgår vores eventuelle efterladte at skulle tage stilling til en række svære beslutninger. Der er nok ting, efter en afdød er gået bort, der er svære. Det er samtidig også for at holde sammen på familien. Man ser mere og mere familier gå i opløsning, når familiemedlemmer forsvinder. Her er det arven, der får parterne til at blive ragende uvenner.

I stedet for at tage ind til et advokatkontor er det nu muligt at starte en sag online og den vej igennem tage kontakt til advokatfirmaerne. Det er langt nemmere for brugerne, og det er i virkeligheden også nemmere for virksomhederne, da de kan håndtere langt flere sager på samme tid, som de tidligere har kunne.

Ny måde at skabe kontakt

Måden hvorpå man kontakter disse virksomheder har også ændret sig i takt med teknologiens udvikling. I stedet for, som tidligere nævnt, at tage ind på kontorerne, kan man nu blot skrive online og chatte. Det sker i langt de fleste tilfælde ved hjælp af en chatbot, som svarer på de første ”nemme” spørgsmål. Hvis der derimod skal tænkes længere over tingene, så kan den stille videre til en medarbejder, som har lidt større indsigt i den givne case.