Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

De fleste danske virksomheder er i dag dybt afhængige af velfungerende IT-systemer. Eftersom mange af virksomhedernes data og oplysninger er lagrede i de digitale systemer, kan det derfor have store og komplekse konsekvenser, hvis der sker et systemnedbrud. Ligegyldigt om du og din virksomhed bliver udsat for store eller mindre IT-problemer, kan det have konsekvenser for virksomheden og medarbejdernes arbejdsopgaver. Så hvordan tackler du det egentlig på bedste vis?

Spild af tid

Du kender det måske allerede. Du støder sikkert på IT-problemer jævnligt. Ikke nok med at det er irriterende, der er bare heller ikke lige tid til at skulle sætte sig ind i, hvordan det fikses, så man kan komme videre med dagens vigtige opgaver. Måske har du vigtige deadlines, der skal nås, og pludselig skal du sidde og rode med en printer, der ikke virker eller en internetforbindelse, der fejler. Det forsinker dig ikke blot i dit arbejde, det gør også din arbejdsdag stressende og dit humør dårligere.

Dyrt for din virksomhed

Der kan altså hurtigt blive brugt en masse spildtid på at forsøge sig med at fikse problemerne. Dette kan som sagt gå ud over vigtige arbejdsopgaver, men det kan samtidig også ende med at blive dyrt for virksomheden. Der kan hurtigt gå mange betalte timer på, at en medarbejder hver gang skal bruge ekstra tid på at fikse et IT-problem, når det opstår. Samtidig er der undersøgelser, der viser, at når vi distraheres fra komplekse opgaver, har vi i gennemsnit brug for 20 minutter til at sætte os ind i opgaven igen.

Hvad kan du gøre?

Vi kan ikke alle sammen være IT-eksperter, og det er helt sikkert heller ikke det, der forventes af dine medarbejdere i deres daglige arbejdsgang. Derfor kan det altså betale sig at søge ekspertviden andre steder. Der findes et hav af virksomheder, som udbyder IT-support til virksomheder. Med IT-support kan du nemt og enkelt og ikke mindst hurtigt få professionel hjælp til alle slags IT-problemer. Det er en løsning, der sparer dig og dine medarbejdere tid og ressourcer. Med Itagil IT support  får du IT-hjælp hele døgnet rundt alle ugens dage af certificerede IT-konsulenter, så du sikrer, at dine medarbejdere hurtigt og effektivt kan komme videre med dagligdagens arbejdsopgaver.

Små som store problemer

Det er desværre ikke altid kun de mindre problemer, vi risikerer at støde på. Det kan lige så vel være, at systemer går helt ned, og som dermed kan føre til fatale konsekvenser for virksomheden og dens daglige drift. I sådanne tilfælde kan det være aldeles essentielt at have professionel IT-support i baghånden, så man hurtigst muligt kan få løst problemerne og dermed undgå flere konsekvenser end højest nødvendigt.