Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Det er ingen hemmelighed, at Facebook er drevet af annoncekroner, og Facebooks udvalg af annonceformer er meget bredt og under fortsat udvikling. Desværre bruger mange administratorer af Facebook-sider fortsat kun boost-funktionen som annonceform, og det er en skam, for der ligger megen forretning og venter i brugen af de korrekte annoncer. Derfor giver vi tre tips til annoncer, du skal bruge i din markedsføring.

Kan du ikke selv overskue at kaste dig over facebookannoncerne, så kontakt Tobias Brandt hos Bondtofte & Co, som er eksperter i facebookannoncering. Men ellers er det bare, at kaste dig over det.

Hold dig relevant med retargeting

Retargeting er din mulighed for at ramme dine besøgende på website endnu engang. Det er nemlig med retargeting, at du kan målrette annoncer til personer, der har besøgt dit site før. Det tekniske setup er baseret på en Facebook-pixel, som implementeres i dit sites kode, og som så matcher eller parrer dine besøgende med deres facebook-profiler efterfølgende.

Retargeting er Facebooks store fokus lige nu, og man ser også, at de udvider deres eget annoncenetværk til at række udenfor Facebooks egen platform, hvilket gør Facebooks platform til en stærk udfordrer til Googles Display Netværk.

Varme Leads med Lead Ads

Hvad end du ønsker flere modtagere til dit nyhedsbrev eller flere henvendelser vedrørende dine services, så er Lead Ads det rigtige at bruge for dig. Annonceformatet er i bund og grund en tilmeldingsformular, som præsenteres lækkert og flydende og som automatisk trækker brugernes informationer. For hver tilmelding du får, kan du trække information ud og kontakte dine kommende kunder. Det smarte her er, at du får nye leads samtidig med at du får mange eksponeringer af din virksomhed.

Skræddersy dine målgrupper

Facebook giver dig mulighed for selv at sammensætte målgrupper ud fra maillister, og det er smart, fordi du her kan bringe din maillister i spil og annoncere direkte til disse. Det bliver altså et naturligt supplement til dine nyhedsmails og andet.

Har du brug for hjælp til annoncering på Facebook, LinkedIn eller Instagram. Så tag fat i Bondtofte & Co.