Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.
Der bliver i dag brugt mange timer på administrative opgaver i landets firmaer. Det er lige meget hvor stort firmaet er, så bruges der tid på administrativt arbejde, tid som nemt kunne bruges langt bedre andre steder i virksomheden. Derfor er der mange firmaer i dag, som vælger at benytte sig af et ERP-system, så de nemmere kan danne sig et overblik over de administrative opgaver, samtidig med, at det gør arbejdsdagen en del nemmere for deres kollegaer. Et ERP-system går ind og samler alle firmaets administrative opgaver på en platform, så man som medarbejder slipper for at skulle arbejde på mange forskellige platforme, og på den måde miste overblikket.
Bliv vejledt og kom godt på vej
ERP-systemer er stadig en temmelig ny teknologi, og det er derfor ikke så udbredt. Hvis det er noget du overvejer at indføre i dit firma, så kan de være en god ide at få lidt vejledning til ERP-systemer, før du indfører det. Så bliver dine kollegaer ikke pludseligt overrasket over det nye system, og kan samtidig få en gennemgang af hvordan selve platformen fungerer. Så kommer i godt fra start, og kan begynde at spare en masse tid, når dine medarbejdere er sat godt og grundigt ind i softwaren. Du kan for eksempel tilmelde dig og dine kollegaer til konferencer, hvor ERP-systemer gennemgås, så i nemt kan vurdere om det er noget, der passer til jeres arbejdsplads og rutiner. Derudover kan du ringe til et firma, som beskæftiger sig med denne slags systemer og forhøre dig om hvordan det foregår. Så får du et professionelt og kvalificeret bud på, om det passer ind i jeres firmastruktur, selvom systemet vil gøre det administrative arbejde en del nemmere for langt de fleste firmaer, uanset størrelse.
Hvordan fungerer systemet?
Systemet går i alt sin enkelthed ud på, at samle alle firmaets administrative opgaver på et sted, så det for medarbejderne er nemmere at overskue. Det har også den fordel, at det gør dine medarbejdere mere fleksible. Det gør det fordi, at systemet kan tilgås fra alle computere, hvilket vil sige, at dine medarbejdere kan komme ind på det hjemme fra deres hjem, og ikke behøver at møde fysisk op på kontoret, for at ordne små opgaver. Derudover kan du nemt trække vigtige nøgletal ud af systemet, hvilket igen er med til at skabe et bedre og større overblik. På den måde kan du nemt holde øje med dit firma altid.