Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Ved at oprette din egen hjemmeside kan du dele dine ideer, opbygge et brand og udvide din virksomhed. Følg denne trin-for-trin-guide for at oprette, styre og udvikle din professionelle online tilstedeværelse.

Trin 1 – Navnet

Hvad indebærer et navn? Navnet på din virksomhed udtrykker hvem du er og griber folks opmærksomhed. Det er trods alt den første ting, folk lærer om dit brand, så det er vigtigt at vælge det rigtige navn. For at komme med det perfekte navn kan du starte med at bruge 3-5 ord til at beskrive dit brand og dine værdier. Husk at holde navnet let at stave og udtale. Du kan endda bruge en firmanavngenerator til at hjælpe dig med at komme frem til et navn, der er perfekt til dig.

Trin 2 – Domæne

Når du har valgt et forretningsnavn, er det tid til at vælge et domænenavn til dit websted. Tænk på et domænenavn som adressen på dit websted. For at dit websted skal blive offentliggjort, har det brug for en unik virtuel adresse. Når du vælger et domænenavn, er det vigtigt at vælge et der er kort, let at skrive, mindeværdigt og professionelt. Et personaliseret domænenavn gør det lettere for besøgende at finde dit websted online, samtidig med at dit brand ser troværdigt og professionelt ud. At få et domænenavn er et vigtigt trin til at oprette et websted og skabe en komplet online tilstedeværelse.

Ligesom et virksomhedsnavn er et logo et vigtigt symbol i din virksomheds branding og formidler din vision til alle, der ser det. Et stærkt logo griber opmærksomhed, gør et stærkt indtryk og adskiller dig. Hvis du ikke er særlig kreativ, eller hvis du bare ikke ønsker at designe et logo, kan du få en professionel til at gøre, og det eneste du skal gøre er, at svare på nogle spørgsmål.