Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.
De fleste online virksomheder gør allerede brug af SEO, kort for Search Engine Optimization og på dansk nok bedre kendt under navnet søgemaskineoptimering. Men flere af de ældste danske virksomheder, har endnu ikke forstået vigtigheden af at være synlig i de organiske søgeresultater og det koster dem penge, mener SEM-virksomheden Bondtofte.dk
Problematikken forekommer, da de større gamle virksomheder hviler for meget på gamle dyder og forventer at forbrugeren kommer direkte til dem. De forventer altså at en bruger søger efter deres forretning eksplicit og ikke de ydelser eller varer som de sælger. Det mener SEO firmaet og online bureaet Bondtofte, som har specialiseret sig i organisk søgemaskineoptimering, samt anden søgemaskinerelateret annoncering og positionering.
De udtaler til Techcentral.dk at det er de færreste virksomheder som ved hvor meget omsætning de går glip af, ved ikke at være tilstede blandt de mindre konkurrenter i søgeresultaterne, på generiske søgeord som giver masser af trafik og også konverteringer. (købende brugere).
Det påpeges at der for et mindre budget kan skabes meget fornuftige resultater, der kan resultere i markant forøget omsætning. Søgemaskineoptimering bør spille en central rolle i enhver online virksomheds markedsføringsbudget.
Og lige præcis når det kommer til markedsføringsbudgettet, vil Google AdWords, som ligeledes er et område, Bondtofte og Co beskæftiger sig med, og hvortil, de har udgivet en bog om emnet (adwordsbogen.dk) komme til at sætte sine spor i pengepungen, hvis ikke der sideløbende arbejdes med SEO. Det gennemgående fremgang i trafik og slag, skal gerne munde ud i, at de organiske placeringer kan sørge for, at annonceringsforbruget skrues ned til et minimum.