Det er mere populært end nogensinde før at købe rejser over nettet. Ifølge FDIH er det kun én ud af tyve rejser, der bliver solgt gennem personlig kontakt med et rejsebureau.

Rejsesalg via nettet er ekspanderet voldsomt de seneste 15 år. I dag køber tre ud af fire danskere deres rejse via internettet. Det viser en undersøgelse, der er foretaget af Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH.

En af grundene til, at danskerne køber deres rejser via nettet, er, at det er lettere at spejde efter de billige rejser.

Prissammenligningssites er med til at styrke nethandlen

Det skyldes ikke mindst de store rejseportaler, at forbrugerne i så høj grad anvender nettet, når de skal bestiller deres rejse. Store rejseportaler som Momondo og Trivago er nemlig overskuelige, og det er let at danne sig et overblik over, hvor man kan få en specifik rejse billigst. De har altså stor betydning for, at vi bestiller over nettet.

Vi lader os ikke inspirere på de sociale medier

 

Der er ikke mange, der lader sig inspirere af de sociale medier, når de leder efter rejser. Ifølge FDIH vil de sociale meder dog komme til at fylde mere, når vi søger på nettet efter rejser. På samme måde som når vi lader os inspirere af mere traditionelle medier, såsom avis, tv og radio.

Udviklingen vil komme til at vokse i takt med, at rejsebureauerne kommer til at anvende de sociale medieplatforme i højere grad, når de annoncerer for deres rejser og produkter. På nuværende tidspunkt er det dog ikke tilfældet.

Hvordan bruger du nettet til at finde rejser?

Der er mange, der bruger nettet, når de skal finde rejser. Også når det kommer til at finde ud af, hvilke destinationer, de gerne vil rejse til. Hvordan bruger du selv nettet i din søgen efter udlandsrejser? Kommentér herunder.

EFTERLAD ET SVAR